فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) از ارتباط یا دانلود هر چیزی امتناع می‌کند؟

پرسیده شده بازدید ۶۰۰ بار
۱۰

سلام. چند روزیه که نمی‌تونم هیچ برنامه‌ای رو از Microsoft Store دانلود یا آپدیت کنم. وقتی روی دکمه دانلود یا آپدیت کلیک می‌کنم، یا هیچ اتفاقی نمی‌افته یا یه مدت توی وضعیت Pending می‌مونه و بعد با خطا مواجه میشه (گاهی کد خطای خاصی مثل 0x80072EE7 یا 0x80D02017 نشون میده، گاهی هم هیچی).

اینترنت وصله و بقیه سایت‌ها و برنامه‌ها مشکلی ندارن. تنظیمات تاریخ و ساعت سیستم هم درسته. از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنم.

پرسیده شده

Comments on question

وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

۲ پاسخ

پاسخ برگزیده
۳۴

چند راهکار رایج برای این مشکل وجود داره:

  • ریست کردن کش Microsoft Store: کلید Win + R رو بزنید، تایپ کنید wsreset.exe و Enter رو بزنید. صبر کنید تا پنجره سیاه بسته بشه و استور باز بشه.
  • اجرای Windows Store Apps troubleshooter: به Settings > System > Troubleshoot > Other troubleshooters برید و روی Run کنار Windows Store Apps کلیک کنید.
  • بررسی سرویس‌های مرتبط: مطمئن بشید سرویس‌هایی مثل Windows Update و Microsoft Store Install Service در حال اجرا هستن (می‌تونید از طریق Services.msc چک کنید).
  • ری‌ست کردن برنامه Microsoft Store: به Settings > Apps > Installed apps برید، Microsoft Store رو پیدا کنید، روی سه نقطه کلیک کنید و Advanced options رو انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی دکمه Reset کلیک کنید.

اگه هیچکدوم جواب نداد، شاید لازم باشه با PowerShell استور رو دوباره ثبت کنید.

پاسخ داده شده

Comments on answer

وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

بارگذاری فرم ویرایش...
۱۴

گاهی اوقات مشکل از تنظیمات پروکسی یا DNS هست.

اگر از VPN یا پروکسی استفاده می‌کنید، موقتاً غیرفعالش کنید.

همچنین می‌تونید DNS رو به صورت دستی تنظیم کنید، مثلا روی سرورهای گوگل (8.8.8.8 و 8.8.4.4) یا کلادفلر (1.1.1.1).

پاسخ داده شده

Comments on answer

وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

بارگذاری فرم ویرایش...

برای ارسال پاسخ لازم است که وارد شوید یا ثبت نام کنید