چرا این سایه‌زنی عجیب اتفاق می‌افتد؟ باید صاف باشد

پرسیده شده بازدید ۱۸۷ بار
۶

سلام، من در حال یادگیری مدل‌سازی سه بعدی با نرم‌افزار Blender 3.6 هستم.

یک مدل ساده ساختم (یک استوانه با کمی تغییرات) اما وقتی رندر می‌گیرم (با Cycles engine)، بعضی قسمت‌ها سایه‌های عجیب و پله پله‌ای دارن در حالی که انتظار داشتم سطح کاملا صاف و نرم باشه (Smooth Shading).

توی ویوپورت حالت Shaded Smooth رو فعال کردم و حتی Subdivision Surface modifier هم اضافه کردم ولی مشکل همچنان در رندر نهایی وجود داره.

آیا تنظیمات خاصی در متریال یا رندر هست که باید تغییر بدم؟ این عکس نمونه رندر هست:

(تصور کنید اینجا یک لینک به عکس است، چون نمی‌توانیم واقعا عکس بگذاریم)

لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل سایه‌زنی (shading artifacts) رو برطرف کنم.

پرسیده شده

Comments on question

وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاه خود را ثبت کنید.

۰ پاسخ

تا بحال پاسخی ارسال نشده.

برای ارسال پاسخ لازم است که وارد شوید یا ثبت نام کنید